social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

يكشنبه1402/2/10

08:32:5

149

60 بازرسی فنی از صنایع انرژی بر البرز در سال 1401

معاون ارزیابی انطباق استاندارد البرز از 60 مورد بازرسی فنی از صنایع انرژی بر استان البرز در طی سال 1401خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استاندارد البرز، هادی گودرزوند در این خصوص گفت: از آنجایی که بخش زیادی از انرژی مورد مصرف در واحدهای تولیدی و صنایع پرمصرف به دلیل عدم استفاده صحیح از انرژی و عدم به کارگیری تکنولوژی های اثربخش تولیدی است، استانداردهای معیار مصرف انرژی، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، اجباری اعلام شده است.

گودرزوند افزود: پس از اجباری شدن استاندارد معیار مصرف انرژی، صنایع و واحدهای تولیدی مشمول این استاندارد، ملزم به رعایت استاندارد تدوین شده در این زمینه می باشند و این پایبندی به الگوی مصرف، از سوی بازرسان استاندارد مورد نظارت و پایش مستمر قرار می گیرد.
وی در ادامه گفت: در این راستا، در طی سال گذشته، 60 بازرسی فنی از صنایع انرژی بر استان البرز انجام شده است که 58 بازرسی مطابق و دو بازرسی نامنطبق بوده است. 
معاون ارزیابی انطباق استاندارد با ذکر این مطلب که برنامه محوله به استاندارد البرز برای بازرسی از صنایع انرژی بر در سال گذشته، 45 بازرسی بوده است، افزود: انجام 60 بازرسی نشان از تحقق 130 درصدی آن را به دنبال داشته است.
به گفته گودرزوند حدود 100 واحد تولیدی البرز اعم از فعال و غیر فعال، مشمول استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی می باشند و باید بازرسی های سالانه از میزان مصرف انرژی آنها انجام شود که این امر توسط شرکت های بازرسی فنی انرژی در استان صورت می گیرد.