social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1401/12/24

18:34:1

49

آغاز همکاریهای سازمان ملی استاندارد ایران و استاندارد ملی مالزی

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، صبح امروز (چهارشنبه 24 اسفند) در حاشیه اجلاس رؤسای سازمانهای استاندارد آسیا- اقیانوسیه ایزو که به میزبانی استاندارد ملی مالزی در حال برگزاری است، با شهرول صدری، رئیس استاندارد ملی مالزی دیدار و گفت وگو کرد.
دکتر اسلام پناه در این دیدار از آغاز همکاری های دوجانبه خبر داد و با اشاره به ضرورت رعایت مقررات فنی، پذیرش متقابل استانداردها و رعایت رویه های ارزیابی انطباق، حضور شرکت‌های تایید صلاحیت شده را برای تحقق افزایش تبادلات تجاری ضروری دانست.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد: پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان استاندارد ج. ا. ایران و مالزی تهیه شده و در مراحل نهائی شدن است که بزودی برای بررسی و تائید آن به سازمان استاندارد ملی مالزی ارسال خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: همکاریهای آتی در زمینه های استاندارد سازی و حلال، نقش موثری در تسهیل تجارت بین دو کشور داشته باشد.
در این دیدار که محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت؛ مسائل مرتبط با همکاریهای دو جانبه در حوزه های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، تائید صلاحیت، ارزیابی انطباق و بویژه حلال به بحث و گفت وگو گذاشته شد.
محمدی سفیر کشورمان در مالزی نیز برای پیگیری مسائل فیمابین سازمانهای استاندارد ملی دو کشور اعلام آمادگی کرد.